A Gothic egy MMORPG.Hogy mi az ami a leginkább megfofott benne?Szerintem az,hogy a játék a saját világát éli...a dolgozó emberek,a posztoló katonák,a legelésző állatok,a kalandorok,és akár elmehetsz a térkép túloldalára,a célterületen mozognak a figurák,peregnek az események.Mellesleg teljesen összehangolt:a zene,a megálmodott tájak,területek,események,stb.
A Gothic mellesleg egy középkori centrikus játék,a gót és viking legendák alaposan bele is vannak szőve.Mindenesetre a részei felosztatók a külömböző középkori korokra:
-Gothic1:sötét kor,népvándorlás
-Gothic2,Gothic2 Gold: Keresztes háború (és ügyes taktikával ügyel a gótika erősségére)
-Gothic3:az úgy magát a középkort mutatja be (azért bőven előfordul a kalandorok,vándor kereskedők mende-mondái)
-Gothic4:reneszánsz előtti várháborúk egy paraszt szemszögéből
Risen:Inkább mitológiai
Risen2:az meg már a kalózmítoszokról szól
Csakhogy a következőkben az újak értsék miről beszélek,a Gothic egy hatalmas kontinensből és három szigetcsoportból áll,ezek ismerete a játék leírásának olvasása közben fonos,hogy értsétek,miről is van szó...
Nyugaton található a kontinens.5részből áll:
-Nagyja Ismeretlen....(remélhetöleg lesz egy rész a felfedédéről )
-Legfölül Orkföld...fingom sincs mi lehet ott az Ork törzseken és egyéb nehezítő körülményen kívül,soha se voltam ott,de remélhetőleg hamarosan kiderül....xD
-Nordmar,az örök hó világa.Leginkább a Dán,Izland Vikinglakta földjeire hasonlít.Kevés a szelíd állat,annál inkább a vad és a trutymó....szóval alaposan magegyzi az embert az a vidék
-Myrtana,a kalandorok kedvence.Folyók és sűrű erdők szelik át.Tisztásokon legelő csordák,melyeket pár ragadozó vagy nyíl oszlat fel.Az erdőszéleken farmok,lesek és városok,falvak épülnek arra...farkasok üvöltése jelzi a délutáni pihenőt a dolgos parasztoknak,a katonák járőridejét,stb.A sűrű erdők eleinte számodra is sok titkot rejt,de a kalandorok,vándor kereskedők legendákat regélnek gonosz manókról és sötét szörnyekről...de ez csak mese!Vagy mégse?:)
-Varant,a sivatag és titkok területe.Itt a méteres homokdűnék között egy köbméter víz köré is gyönyörű oázisok jönnek létre,melyek köré nomádok és állatok nem akkora megféréssel,de letelepednek.Néhol romvárosok labirintusai vannak,míg a szem ellát,melyek közt misztikus templomokat találsz,melyeket a sötétség katonái őriznek.A városok zajosak az alkuktól és az arénaharcoktól.Ez is kalandos vidék
A legészakabbra találjuk a Keleti-tengeröböl szigetcsoportjait:
-Faranga,az Inkvizíció szigete.Gyönyörű,egzotikus táj.Békés hely volt,de a Titánok szörnyekkel teli romokat húztak ki a föld alól.Azelőtt teljesen normális vad-és háziaított állatok voltak.Egyedül a Mocsarakba voltak trutymók,de azok se vészes számba...mostanra tele van mitológiai lényekkel.
-Gaurus,a trópus szigete.Faranga szigetvilágában is meglelhető a trópusi vonás,de itt teljesen,mint a Karib-tengernél.Erre igen erősek a kalóz mondák.Itt a sötét IstenEKben hívő woodo közösségek is igen nagy számban fordulnak elő.
FIGYELEM!A keleti szigetcsoportok központi szigeteiknek a "fővárosuk" egy metropol!Itt főleg a kikötői negyedekben igen erős az alvilági tevékenység! Az uzsorán át a csempészeten keresztül a védelmi pénzig minden maffiacselekedet megvan...ezek legfőbb vezetője (természetesen)a Don. Szóval ha valaki szeretne szert tenni egy kis plusz pénzre,annak hajrá! :)
A Myrtanai tenger közepén Khorinis szigete.Délen fellelhető a Bányavölgy-ként megismert terület,melyen,mint a neve is sugalja,tele van ércbányákkal. Kettő nagy város van:a "Régi tábor", és Khorinis.Amúgy sűrű erdők szelik át,azt a kevés tisztást is felszántották az ott lakók.Az utak nem biztonságosak,ugyanis az állatok állandóan vándorolnak
A déli szigeteken még hatalmas a vad terület és a barlangrendszer.A kolóniák gyakran vívnak egymással várháborúkat.A kisebb városok földművelés és állattartás munkáit kínálja.
Ámbár lehet,hogy kicsit túlzás ezt is leírni,de jó,ha tudod,hogy a Gothic-ba egy idő után igen fontossá válik,hogy melyik Istenben hiszel a járék során. Három Isten van:
Innos,a legfőbb Isten,aki teremtette a világot,a hétöznapi állatokat(pl.: farkas,szarvas,bölény,orrszarvú,stb.),és a Gothic számára hétköznapi lényeket (pl.:dögevő,árnybestia,stb.),és az embert.Az első emberkolóniák Myrtanába jöttek látre Ardrea,Cape Dun és Silden környékén.Papjaik a tűzmágusok(jobb kép).
Adanos,a köznép Istene.Benne furcsa módon nem hisznek annyian,pedig ő egyszer ember képébe Nordmar területén megfogant,hogy megváltsa az emberiséget.Nincsenek oltárai.Papjai a vízmágusok.Azelőtt Innos papok voltak,de Adanos megbűvölte a jeget,ezt átadta a mágusoknak,cserébe máig (Innos mellett)neki imátkoznak.Lényei a legendalények(pl.:goblin,ogre,troll,stb),és az orkok, bár ők nem banne hisznek...
Beliar,a sötétség Istene.Szimbóluma a halál,a sötétség.Igen nagy hívőtábora van,emberek egy része és az orkok.teremtményei a sötétség serege(pl.:csontvázharcosok,zombik,gólemek,stb)
Hétköznapi lények:
Szarvas
Olyan,mint az életbe.Fél az embertől.Lehet rá vadászni,de azért mindig hagyj egy-pár példányt a csordából.Myrtana legelőin található
Vaddisznó
Mint az életbe.Ámbár magányos,mégis igen agresszív állat.Jó vadászcélpont.Minden kontinensen megtalálható.
bölény
Myrtana és Nordmar területein legelészik.békés állat,megtűr a közelébe. Ezzel az állattal kapcsolatot lehet teremteni!Nagyon gyakori állat,de a vadászatánál a csordaszéli példányt érdemes lőni.Ha viszont a csorda észreveszi,nekedront,és az igen kellemetlen szituáció